9 Şubat 2009 Pazartesi

BENİM GÜZEL ÇOCUKLUĞUM..


Sıra geldi çocukken oynadığımız oyunlar mimine:))

*İlerde birgün büyükken oynadığımız oyunlar sorulduğunda cevaplardan biri de mimlemece olacak:))

En sevdiklerimden bir liste yapacağım ,kaç gündür hevesle bu yazıyı yazmayı bekliyorum ,dedim ya bir türlü vakit olmadı..

Benim favori oyunumla başlamak istiyorum mime,
  • Biz küçükken annemler misafirliğe gittiğinde evin içinde deli gibi yerden yüksek oynardık,4 kardeşiz biz hepimizin arasında ikişer yaş var sabit:) e yaşlar da yakın olunca herkes birbirini ayartıyor tabii, annemler kapıdan çıkar çıkmaz kimimiz masanın üstünde, kimimiz koltuğun, kimimiz sehpanın:) ne güzeldi yaaa...

  • İkinci olarak çocukluğumdan hatırladığım en güzel hatıralarımdan biri de apartmanca oynadığımız futbol:) Hatta kız kardeşim sürekli Prekazi olurdu ,bende Gullid:))

  • Bir de akşam olunca sokakta İstop oynardık tüm mahalle çocukları:)Bir Suna teyzemiz vardı her akşam düzenli olarak cama çıkar ,''çingene bebeleriiiii gidin artık evinizeee'' diye bağırırdı bize:)) Maviii ; tututtum tuttuummm:)))

  • Sezonluk oyunlarımız var dı birde; kışın kar yağınca merdivenle yokuş aşağı kaymak, biz 4 kardeşiz ya zaten bir merdiven ediyorduk:)

  • Tornet keyfimiz vardı birde, yaz tatili girer girmez herkes bi tahtaya 4 tane bilyeli teker takıp, kışın merdivenle kaydığımız yokuştan yazın tornetle kayardık,gerçi çıkış çok yorardı bizi ama keyfi başkaydı, çocukluk işte...

  • Apartman kömürlüğünde bir tiyatro kurmuştuk sadece bizim apartmanda oturan çocukların katılabildiği(havaya bak:) hatta adı da Yıldız Tiyatrosuydu ,Allahım yaaa ne çocukluk,hayır biz gene gözü açığız,ya bizim evde A4 lerden kesip kesip el yazısıyla hazırladığımız biletleri satın alan diğer veletlere ne demeli:)) Birde müşteri çekmek için sonunda çekiliş yapıyoruz,herkes bir oyuncağını koyuyor işin ucuna kurada kim ne çekerse alıp gidiyordu:) Bizde kazandığımız paraya gazoz, bisküvi kapı önünde:))

  • En sevdiğim oyunlardan biri de misketti,çok iyi başaltı vururdum:)) hala durur bir torba misketim var annemde :)torunu olunca getirecek ona teslim edecekmiş:))Babamda en çok misket oynamama kızardı: -''Yaa niye bu kızı bir günde kız çocukları dışarı çağırmıyo!''

  • Belki de çocukluktan sıyrılmaya başladığımı hissettiren tek oyun ise ''Dansa Davet''..Yıllardan 1989, ilkokul son sınıf,tenefüsü iple çekiyoruz.. Zil çaıyor kızlar erkekler dizilmişler karşılıklı ,herkes eşini seçiyor ve bir oyun ilk aşka bağlanıyor:))

Bunlar hatırladığım en orjinal diyebileceklerim..

Saklambaç,yakartop,yılan,tombik,elim sende,kovalamaca,ilik,sek sek,çin çan... ve daha bir sürüsünü söylemesem de olur .Onlar hepimizin ortak hatırası zaten..

Farkettim de Hüpcadısına çok teşekkür etmem gerek, tekrar anılarımı tazelememe ve mutlu olmama sebep oldu,yazarken o kadar heyecenlandım ki,ruhumun tozunu aldı bu yazı:)

Şimdi sırf meraktan ve hatta daha iyi tanıyabilmek için bu mimi Boogie ve Azumiye gönderiyorum ,elim sizdeee.....:)

4 yorum:

İLKAY dedi ki...

gullid ahh çocukluğumun en sempatik futbolcusu:))) bende o olurdum:)))

lafrodit dedi ki...

çocukluğumuzun ortak kahramanları:))

Boogie dedi ki...

Sevgili Lafrodit kaçırmışım bu mimi en kısa zamanda yazacağım. Yine de mim konu olunca bana bir mes. at olur mu? internet bağlantım sorunlu bu aralar blogları çok takip edemiyorum. Sevgiler...

Boogie dedi ki...

yazdım mimini :)

DUYDUM,DUYURAYIM İSTEDİM.

Yalnızlık; insanlardan yoksun olmaktan çok,
ne söylediğimizi anlamayan insanlar arasında yaşamaktır.