8 Ocak 2009 Perşembe

KEDİCİ TEYZE


Bizim kızların dışarı çıkma saati akşam 8'e tekabül eder, bizde kuzu iki tane olduğu için birimiz evde olsak bile ikisini aynı anda dışarı çıkarmak asansörde bir kendini bilmezle karşılaşabilme olasılığı açısından biraz risk taşıyabilir,o yüzden ikimizde işten dönünce çıkarabiliyoruz kızları ancak...

İşte bizim minikleri çıkarma saatimizde bir teyze geçer hep önümüzden o teyze mahallemizdeki kedilerin annesi,bizimde kendi aramızda geçen diyaloglarda ''aha gene çıktı kedici teyze''..

Hani mahalledeki bütün kedilere adıyla hitap eder,onlara bişeyleri olup olmadığını sorar,onlarla uzun uzun konuşur,kontrollerini yapar ya işte o teyze..Hani etraftan geçen insanlar, napıyo bu diye cins cins ona bakarlar, oda gardını alır ve sadece kedileriyle muhattap olur..

Tanıdınız di mi..

Bizim mahalledeki kedici teyzede bizle muhattap olmaz ama mutlaka bizim kızlara selam verir geçerken..Elinde bir poşet yemiyle, akşam demez soğuk demez ayaz demez kedilerini beslemeye gelir o ağacın dibine, o gelmeden önce ortalıkta bir tane bile kedi göremezsiniz.Sanki onun geldiğini kokusundan anlamışlar gibi birden ortalık kedi kaynar o sokağa çıkınca..

Bugün yine karşılaştık,geldi bizim kızlara laf attı,sevdi, konuştu ama bize yine pas vermedi:)

Bu sefer dayanamadım ben gittim yanına,sohbete başladık,işte daha öncede bir köpeği varmış araba çarpmış ölmüş zavallıcık,ondan sonra bir daha köpek alamamış ama kedileri besliyormuş şimdi,evde de tam 8 tane varmış,bi o kadar da dışarda tabii.. Zor oluyormuş tabii ama artık bağlanmış bir kere ,onları beslemezsem kulağıma ağlama sesleri geliyor diyor..

Konuşuyoruz ,yaklaşık bir-bir buçuk saat kadar..Bir kedici teyzenin gözüyle etraftaki sessiz,çaresiz,sürekli taşlanan,'bak köpeğe veririm seni' sözlerine maruz kalan,hoşt diyerek dilinden konuşulduğu zannedilen,sırf siyah diye uğursuz ilan edilen sokak sakinlerine bakma fırsatı buluyorum böylece..Ve anlattıklarından,yaşadıklarından, sadece kediler için değil neredeyse sokakta karşılaştığı tüm hayvanlar için yaptığı fedakarlıklardan dolayı onu burada ölümsüzleştirme kararı alıyorum kendi kendime ..


Bütün mahallelerdeki Kedici Teyzelere hürmeten..

Hiç yorum yok:

DUYDUM,DUYURAYIM İSTEDİM.

Yalnızlık; insanlardan yoksun olmaktan çok,
ne söylediğimizi anlamayan insanlar arasında yaşamaktır.