16 Ocak 2009 Cuma

BEDENSEL ZEKA VE YAŞAYARAK ÖĞRENME

Eğitimci olanlar bilirler,
''Kinestetik–Bedensel Zeka, aklın ve vücudun mükemmel bir fiziksel performansla birleştirilerek belli bir amaca yönelik faaliyetlerin sergilenebilmesi yeteneğidir'' şeklinde tanımlanır.Perşembe günü 'yaşayarak öğrenme' modelini kullanarak tecrübe ettim ki bu akrobatik yetenek kesinlikle bende yok!

Bilindiği üzere geçen cumartesiden beri büyük bir azim ve şevkle spora başlamış bulunuyorum,doğrusunu söylemek gerekirse üniversiteyi bitirdiğimden beri spor hep bir şekilde hayatımdaydı ancak yer yer molalar veriyordum,En son mola evlilikten dolayı olmuştu,sporu düğünden iki gün önce bırakıp koşa koşa balayına herşey dahil bir otelin tatlılarına teslim etmiştim kendimi ve böylece ayrılmış olduk bir süreliğine sporla..

(bu arada konumuz bu değil)

Neyse işte o ayrılığın üzerinden 7 ay geçti ve baktım ki ebat olarak her geçen gün dünyada daha fazla yer kaplıyorum,önlem olarak sporla tekrar kaynaştık..Haftada üç gün 1,5-2 saat kendimi kaybedercesine spor yapıyorum şu aralar...İyi de oluyor malum serotonin had safhaya yükseliyor..Bu gittiğimiz spor merkezinde haftanın iki günü de step ve aerobik var hep izliyordum dahil olmuyordum ama izlerkende sürekli olarak iyi de bu yormaz ki insanı diye ukalalık ediyordum eşime,dün tam da step başlarken gitmişiz spor salonuna ve tabii ki şeytanın oyununa geldim:)bende dahil oldum seansa..Allah'ım olmaz olaydım,bu millet nasıl oluyorda ip cambazı gibi o guççuuuulik tahtanın üzerinde bir oraya bir buraya sekebiliyor,hem de deli gibi akrobatik hareketleri takip ederek.. rezilliğimi görmeliydiniz-hoş, görmediğiniz de iyi oldu bi yerde-ardından bir de aerobik başladı tabii ,bi ara eşim yanıma geldi; garibim baktı ki ben orda debeleniyorum ,istersen yürüme bandına geç ,bundan sonrasına fitnessla devam et diyerek durumu toparlamaya çalıştı,ama ben battı balık yan gider hesabı birde onun tadına bakalım dedim ve devam ettim,iyi halt ettim,bunlar insanı yormaz ki dedğim hareketler şu anda karın kaslarım üzerinde taş taşıyormuşcasına bir ağrıyla kendilerini hissettiriyorlar.Ben ki günde 200 mekik çeken insan,hiç bu kaadar ağrıdığını hissetmemiştim karın kaslarımın demek ik asıl marifet bu hareketlerdeymiş..Kesinlikle rezil olacağımı da bilsem salı-perşembe en önde hocanın dizinin dibindeyim..

Hiç yorum yok:

DUYDUM,DUYURAYIM İSTEDİM.

Yalnızlık; insanlardan yoksun olmaktan çok,
ne söylediğimizi anlamayan insanlar arasında yaşamaktır.